Ziek en nog zieker!! - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van suzan hertog - WaarBenJij.nu Ziek en nog zieker!! - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van suzan hertog - WaarBenJij.nu

Ziek en nog zieker!!

Door: suzan

Blijf op de hoogte en volg suzan

19 April 2010 | Oeganda, Kampala

Phoe de afgelopen weken waren zwaar. Het begon allemaal vier weken geleden!! Ik begon me steeds slechter te voelen. Ik had koorts, hoofdpijn en ik was er absoluut niet met mijn gedachten bij. Ik merkte dat de drukte van de kinderen me sneller moe maakte en alles werd een beetje te veel. Eerst dacht ik dat het kwam door ons drukke sshema van de laatste tijd maar toen ik 40 graden koorst kreeg en helemaal niks meer kon ben ik toch maar even naar de dokter gegaan. Het eerste wat ze hier checken is malaria en daar werd ik dus op getest. Ik had wat malaria in mijn bloed dus ik ging aan een medicijnkuur van 3 dagen. Na deze drie dagen had ik nog steeds hoge koorts en lag de hele dag in bed. Dus ging ik weer terug naar de doktor. De medicijnen hadden niet genoeg geholpen en ik ging aan de injecties tegen malaria en moest weer een kuur volgen van drie dagen. Na deze week en al die medicatie voelde ik me eindelijk weer een beetje beter en bovendien was het pasen en wilde ik graag naar de familie van Zenon om het daar te vieren. Ondanks dat ik nog een beetje zwak was gingen we dus naar kampala. Dit ging goed en op maandag ging ik weer aan de slag met de kinderen. Op dinsdag ging ik een vriend bezoeken die ziek was, toen ik weg wilde deed de auto het niet en zat ik daar dus vast. Tijdens het wachten op de monteur ging alles ineens draaien, Ik voelde de koorts opkomen en ik kreeg onzettend veel hoofdpijn. Ik wilde naar huis en ik regelde metteen een brommertaxi om me naar huis te brengen. Nadat ik mijn koorts had opgemeten (41 graden) en me echt belabberd voelde heb ik Zenon gebeld en gezegd dat we absoluut naar de dokter moesten. Hij heeft me in de auto gezet en we zijn snel naar de dokter gereden. Daar vonden ze heel veel bacterien in mijn bloed en het liet heel veel infectie zien. Ik kreeg een injectie in mijn kont tegen de koorts en ik werd aan het infuus gelegd met sterke antibiotica. Omdat ze daar geen mensen opnemen werd ik naar huis gestuurd met de mededeling dat we de volgende dag terug moesten komen voor meer medicatie in het infuus. De volgende dag gingen we terug maar het ging eigenlijk alleen maar slechter met me. De medicatie die ze via het infuus gaven deed heel erg zeer en ik werd er alleen maar slechter van. Omdat er hier in de buurt geen goede ziekenhuizen zijn zijn we de volgende ochtend naar het internationale ziekenhuis in de hoofdstad Kampala gegaan. Ik kon inmiddels me ogen niet eens meer open houden en was echt heel erg ziek. In het ziekenhuis bleek dat mijn bloeddruk ook gevaarlijk laag was. Ik werd meteen weer aan het infuus gelegd en kreeg injecties tegen de koorts. Ze hebben me ook meteen aan andere antobiotica gelegd.Ik werd meteen opgenomen!! 4 dagen ziekenhuis, 12 infuuszakken met water/glucose, longfoto’s en heel veel bloedtesten mocht ik weer naar huis.Gelukkig heeft Zenon heel goed voor me gezorgd. In de ziekenhuizen hier doen ze alleen de medische zorg (omdat dit het internationaal ziekenhuis is ook eten) maar verder doen ze niks voor je. Hij mocht gelukkig ook blijven slapen!! Ik heb echt zoveel steun aan hem gehad en niks was teveel. Sindsdien zijn we een week verder en begin ik langzaam weer dingen te doen. Er zijn nog een aantal onderzoeken die ik moet ondergaan in het ziekenhuis maar over het algemeen gaat het weer een stuk beter. Ik heb de kinderen ontzettend gemist de laatste weken en ze smeken echt om mijn aandacht. Ik hoop dat ik ze deze week weer veel knuffels kan geven en dat mijn gezondheid alleen maar de goede kant op gaat.

Veel liefs Suzan

  • 19 April 2010 - 17:34

    Jolanda Van Dijk:

    Hoi suzan,

    Ik lees net je verhaal, klinkt allemaal erg heftig zeg. Ik wens je nog heel veel beterschap toe. Lief van Zenon dat hij zo goed voor je zorgt, dat is liefde.


    Groetjes Jolanda

  • 19 April 2010 - 17:40

    Nella Van Der Jagt:

    Hoi Suzan,
    Veel beterschap en sterkte met het herstel. Doe kalm aan voor zover dat kan. Aansterken na zo'n heftige ziekte is erg belangrijk.
    Nella

  • 19 April 2010 - 18:01

    Cora:

    Hoi Suzan,

    Wat ontzettend vervelend, ik hoop dat je er gauw weer bovenop komt. Veel beterschap gewenst!

    Liefs,
    Cora

  • 19 April 2010 - 20:03

    Wilma:

    Ik hoop dat het gauw weer wat beter met je gaat. Heel veel beterschap en probeer het rustig aan te doen. Laat maar wat werkjes liggen er is bijna versterking onder weg. Veel liefs van Wilma

  • 20 April 2010 - 05:25

    Hetty Den Hertog:

    Weet niet zo goed wat ik zal schrijven na het lezen van dit verhaal dat geen verhaal is maar in het echt gebeurd. Veel sterkte, beterschap en geef je zelf een beetje tijd om weer goed op de been te komen. Liefs Hetty

  • 20 April 2010 - 07:13

    Dorien:

    Pff.....Suzan, heftig zeg! Ik wens je heel veel beterschap en heel veel sterkte met het herstel. Doe het maar rustig aan (is moeilijk voor jou) maar dat is nu even het beste.
    En laat je maar lekker verwennen door Zenon, zo te horen is dat echt een lieve schat.

    Doeg, groetjes Dorien

  • 20 April 2010 - 07:46

    Ilse:

    Zorg goed voor jezelf!

    xxx

  • 20 April 2010 - 07:53

    XxX Sjac XxX:

    godv.........fried bomanssss .... das niet zo mooi wat ik lees....kijk jij maar uit daar...anders moet je naar nederland even om aan te sterken, en dan als alles weer sterk genoeg is terug...maar ja de kinderen laat je ook niet zo vlug daar achter... moeilijk allemaal he....maar ik wens je veeellll beterschap en hoop dat je vlug weer wat opknapt...groetjes Sjac XxX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

suzan

Ik ga een jaar vrijwilligerswerk in Uganda doen. 2005 en 2006/07 Sep 2008 weer terug voor 2 maanden en in Juli 2009 ga ik naar oeganda Emigreren.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 85617

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: