wist je dat? - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van suzan hertog - WaarBenJij.nu wist je dat? - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van suzan hertog - WaarBenJij.nu

wist je dat?

Door: suzan

Blijf op de hoogte en volg suzan

17 Mei 2010 | Oeganda, Kampala

Het is alweer een maandje geleden dat ik iets heb geschreven dus het wordt weer eens tijd. Er is zoveel gebeurd dat het bijna te lang duurt om er een heel verhaal over te schrijven. Dus we gaan het allemaal weer eens met wist je datjes doen. Hier komen ze dan!!!
Wist je dat:

- Ik samen met Zenon en zijn moeder en zus naar zijn dorp geweest ben.
- Dat Zenon een etesot is.
- Dat dit zijn stam is.
- En dat hij ateso spreekt. Maar dat de mensen hier in Bukaya Luganda spreken.
- Dat zijn dorp modoi heet.
- Dat Zenon daar heel veel land heeft omdat hij na zijn vader de enige man was om alles te erven.
- Dat zijn vader twee jaar geleden is overleden.
- Dat iedereen dus heel veel respect heeft voor Zenon.
- Dat zelfs de oude vrouwen voor hem knielen.
- Dat dat voor mij heel apart was om te zien.
- Dat Zenon ook heel veel koeien en geiten bezit.
- Dat het heel erg begon te regenen toen we daar waren.
- Dat het een heel mooi dorp is en dat je er helemaal tot rust komt.
- Dat we een schaap cadeau kregen en dat we nog twee dagen moesten reizen nadat we dat schaap kregen.
- Dat heel de auto dus constant naar schaap rook.
- Dat we het schaap met ons trouwen op gaan eten.
- Dat we de volgende dag naar zijn moeders dorp zijn geweest.
- Dat daar alle mango’s rijp waren en dat we dus veel mango’s hebben gegeten.
- Dat ik heel veel gereden heb dat weekend.
- Dat ik veel door de bush bush moest rijden.
- Dat we allerlei vergaderingen hebben zodat zijn zus kan gaan trouwen.
- Dat we in 1 vergadering hebben besloten wat de bruidsprijs wordt.
- Dat haar aankomstige man 8 koeien, 12 geiten en 3 miljoen shiling moet betalen.
- Dat de familie van Zenon heel blij was toen ik zei dat mijn moeder geen bruidsprijs verwacht.
- Dat afgelopen weekend de familie (de oudere leiders) is gekomen en dat ze het eens zijn geworden over de bruidsprijs.
- Dat ik heel de dag met Zenon zijn zussen heb gekookt. (op houtskool)
- Dat de familie van Zenon geen fornuis heeft en dus alles op houtskool kookt.
- Dat ik de afgelopen weken over vier grote slangen ben gereden en ze dus zo dood heb gemaakt.
- Dat het weer een stuk beter gaat met mij.
- Dat we gister naar een begravenis zijn geweest.
- Dat iemand die Zenon kende was overleden, En dat de begravenis in een dorp was weer ver weg.
- Dat de vrouw die overleden was vier jonge kinderen had.
- Dat ik het dus niet droog kon houden en iedereen dus naar die rare huilende blanke keek.
- Dat we een slaapfeestje hebben gehouden met de kinderen.
- Dat Zenon en ik de volgende dag heel de ochtend pannenkoeken hebben gebakken voor de kinderen terwijl zij een film keken.
- Dat Famke voor vijf weken in Nederland is.
- Dat Gift drie dagen naar een yought conference is geweest.
- Dat Zenon en ik met drie kinderen en zijn nichtje naar de dierentuin zijn geweest toen we Famke naar het vliegveld brachten.
- Dat de kinderen het helemaal geweldig vonden.
- Dat het heel druk is met papierwerk bij Home Sweet Home.
- Dat we ook heel erg druk zijn met de trouwerij te organiseren.

  • 18 Mei 2010 - 06:54

    Ilse:

    Nu snap ik waarom ik nog geen reactie op m'n smsje heb ;) Je bent gewoon KEI en KEI druk!! Wat een belevenissen om bij de familie van je aanstaande zo ontvangen te worden, in NL gaat dat toch wel héél anders!! Ik hoop dat je het allemaal red zonder Famke! Ik was afgelopen zondag bij haar op de verjaardag geweest, Emma en Anita waren er ook! Christine kon helaas niet. Maar het was leuk, ook wel een beetje apart, omdat jij er natuurlijk niet was! Tot snel weer meid, succes met alles organiseren! En gaan we elkaar zien in augustus?? xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

suzan

Ik ga een jaar vrijwilligerswerk in Uganda doen. 2005 en 2006/07 Sep 2008 weer terug voor 2 maanden en in Juli 2009 ga ik naar oeganda Emigreren.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 85612

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: