voorbereidingen - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van suzan hertog - WaarBenJij.nu voorbereidingen - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van suzan hertog - WaarBenJij.nu

voorbereidingen

Door: suzan

Blijf op de hoogte en volg suzan

25 Maart 2010 | Oeganda, Kampala

Hallo allemaal,

Hier ben ik weer met een verhaaltje om jullie allemaal op de hoogte te houden.

Ik hoop dat de computer het blijft doen tot ik het geplaatst heb want de kans is groot dat de batterij dadelijk op is. Er is namelijk geen stroom om hem op de laden.

Het regent de laatste tijd heel veel en het is soms moeilijk om bij ons huis te komen. Het is zeg maar maar goed dat we een four wheel drive hebben. Vorige week stond ik al in mijn eentje midden in een veld met zoete aardappelen maar gelukkig kreeg ik de auto er weer uit.

Door deze reden gebruiken we nu ook vaak de brommer taxi's. maar helaas is ook dat niet helemaal ideaal gebleken want vorige week zijn we uitgegleden en zijn Zenon en ik van de boda afgevallen. Gelukkig heeft Zenon me er op tijd onderuit kunnen trekken en heb ik alleen een verbrande grote teen en een grote blauwe plek op mijn dijbeen.

Door de regen valt ook de stroom vaak uit. Ach ja, we zijn het tegenwoordig gewend!!

En we mogen niet klagen want alle regen dat nu valt valt niet op 31 July.

Het gaat goed met de voorbereidingen voor het huwelijk. We zijn begonnen met Mariage counseling bij Sandie en Rob.Ik heb ook bijbelstudie bij Sandie en het is ondertussen een goede vertrouwenspersoon geworden in Oeganda. Marriage couseling betekent eigenlijk dat je je voorbereid op het huwelijk, door ondermeer te kijken wat de bijbel er over zegt en je wordt min of meer gedwongen om het over bepaalde onderwerpen te hebben waar je het normaal als stel niet zo snel over hebt. Zo bereid je je voor op het huwelijk en kom je niet meer zo snel voor verrassingen te staan. Verder is bijvoorbeeld een eis dat we allebei twee keer een HIV-test samen doen.

We vinden het allebei erg leerzaam en fijn en we groeien nog meer naar elkaar toe. We hebben de marriagecounseling elke donderdagavond totdat we trouwen.

Verder hebben we Zenon zijn pak al gekocht en heb ik mijn jurk gekccht. Ik had nooit gedacht dat ik hier een jurk naar mijn smaak zou kunnen kopen maar ik vond eigenlijk meteen al een hele mooie. Ik kan hem zaterdag al ophalen en dan gaat hij bij Sandie in de kast tot de grote dag zodat Zenon hem niet kan zien.

We zijn ook druk bezig om een Visum voor Zenon te krijgen zodat we na het huwelijk voor een maandje naar Nederland kunnen komen. (Wie had ooit gedacht dat ik op huwelijksreis naar Nederland zou gaan??) We hopen dat het lukt en dat zou dus betekenen dat we vanaf ongeveer 6 augustus een maand in Nederland zijn.

Als het niet lukt betekent het dat ik dit jaar niet naar Nederland kom en dat jullie dus nog even moetsen wachten tot ik kom. We zullen er dan voor kiezen om bijvoorbeeld naar Zanzibar op huwelijksreis te gaan.

We zijn er ook al uit dat we gewoon in de Home Sweet Home tuin gaan trouwen. We gaan wat tenten, tafels en stoelen huren en het hier mooi aankleden. Waarschijnlijk gaat de Oegandese pastoor van Calvary chapel ons trouwen en we gaan Rob (van Sandie) vragen om ook een aantal dingetjes te doen.

Verder gaat het hier nog steeds erg goed. We hebben het druk, maar dan wel leuk druk. Vanaf dit weekend gaan we een nachtwerker inhuren. Famke en ik kijken hier heel erg naar uit. We zijn moe van anderhalf jaar dag en nacht werken. Bovendien hadden we totaal geen priveleven meer omdat we nooit echt s'avonds weg konden omdat de werkers al om 8 uur klaar waren en wij dus bij de kinderen moesten zijn. Het is nu hellemaal niet meer te doen nu ik een relatie heb. Het betekende dat hij elke avond hier heen moest komen en dat we bijna nooit iets anders konden gaan doen. De kinderen hebben het niet door of wij er zijn als ze slapen dus die gaan het niet eens echt merken maar wij krijgen wat meer tijd voor onszelf.

Op zaterdag verhuis ik dus naar het bijgebouw en gaan de meiden in het hoofdgebouw. Zo hebben we maar 1 nachtwerker nodig.

Met de kinderen is verder trouwens alles goed. Ik schrijf er niet zoveel over omdat ik weet dat jullie allemaal de nieuwsbrief lezen en daar wordt alles uitgebreid in verteld.

Vrienden van ons (Holly en William, Ze runnen ook een weeshuis in town) hebben laatst een baby gekregen. Zijn naam is Israel. Op de foto's werk hij voorgedragen voor de kerk. Een andere goede vriend van ons is vorige week ingewijd als jeugdpastoor in de kerk. (voorheen was hij de assistent). Allemaal leuke en goede gebeurtenissen voor onze vrienden en daar zijn we heel blij mee.

Zoals jullie weten is Zenon een rapper. Ze zijn nu bezig met hun derde album die het eind van het jaar uitgebracht wordt. Op dit moment is zijn video Bwakedde op de Ugandese televisie. kijk op http://www.youtube.com/watch?v=HEk_HF1Beww om de video te bekijken.

Een paar weken geleden hebben ze een nieuwe clip opgenomen in Entebbe. Ik zou proberen daar een video van bij te voegen. Ik heb gewoon een stukje gefilmd toen ze aan het filmen waren.

In het andere videotje is Zenon met de kinderen aan het zingen na het avondeten. (Doen we elke avond maar op dinsdag doet Zenon het)

Foto van inzegening Richard
Babyshower Israel
Inwijding Israel
Pork eten om het te vieren met richard.

groetjes Suzan




  • 25 Maart 2010 - 22:47

    Wilma:

    Wat leuk toch allemaal.
    En Zenon ziet er zo blij uit. Geweldig.
    Veel plezier met de voorbereidingen.Wat zal het een feest worden samen met de kinderen.

  • 26 Maart 2010 - 08:00

    Sjac:

    Wat een verhaaltjes allemaal .. en dan al die voorbereidingen met de bijbehorende dingetjes... jullie hebben nog genoeg te doen leed ik wel...en dan een huwelijksreis naar nederland hhaahhha, zou voor zenon wel heel leuk zijn om onze cultuur ook eens te kunnen zien en meemaken...hij zal er wel aan moeten wennen neem ik aan, want diet luxe heeft hij niet veel gehad neem ik aan...hoop dan ook dat het lukt met het visum voor zenon...anders duurd het nog wel even voor hij nederland ziet...en voor jou is het ook weer eens leuk om "thuis" te zijn even...het komt allemaal goed..daar moet je maar aan denken... je laat je eigen leiden daar en volg je hart, dan komt het zeker goed... groetjes en tot laters maar weer XxX Sjac XxX

  • 26 Maart 2010 - 12:15

    Cora:

    Hi Suzan,

    Klinkt inderdaad gezellig druk! Leuk hoor! Een nachtwerker lijkt me ook een goed idee inderdaad, wel zo prettig om zelf natuurlijk ook wat vrije tijd te hebben 's avonds!

    Gr. Cora

    PS: misschien een handige tip, ik sloeg mijn verslagen altijd op in Word. Dan was de tekst niet weg als het programma eens niet meewerkt of je computer uitvalt ofzo..

  • 31 Maart 2010 - 14:42

    Christine:

    Hey Suzan,

    leuk om je verhalen zo te volgen, en dat het zo goed gaat tussen jouw en Otim!

    Liefs Christine

  • 13 April 2010 - 07:52

    Ilse:

    Suus,

    Héél véél beterschap, hopelijk knap je snel op!

    Liefs uit Vortum x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

suzan

Ik ga een jaar vrijwilligerswerk in Uganda doen. 2005 en 2006/07 Sep 2008 weer terug voor 2 maanden en in Juli 2009 ga ik naar oeganda Emigreren.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 85613

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: