Dankbaarheid - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van suzan hertog - WaarBenJij.nu Dankbaarheid - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van suzan hertog - WaarBenJij.nu

Dankbaarheid

Door: suzan

Blijf op de hoogte en volg suzan

08 December 2009 | Oeganda, Kampala


Ondertussen zijn we weer een aantal weken verder en het gaat goed met ons.
We worden steeds meer een hechte familie, En de kinderen begrijpen en verwachten steeds meer de liefde die ze horen te krijgen.
Dit brengt mij heel veel vreugde. Ik kan uren naar de kinderen kijken!! Hoe leuk ze met elkaar spelen, ruzie maken of slapen.

Een Brian die vaak in de nacht bij mij komt liggen omdat hij een nachtmerrie heeft. En Als hij s'ochtends vraagt: " Mama, Am I your Sweetie"?

Een Gift die me constant vraagt of ze me een massage mag geven, mijn haar mag doen of nagellak op mag doen. En die me dan echt aankijkt en zegt; Mama:" You are so beautiful "!

Als we met z'n alle in de auto zitten en samen liedjes zingen. Ik kijk dan in de achteruitkijk spiegel en denk vaak aan hoe getalenteerd de kinderen zijn.

Ik ben trots als mensen in de kerk naar me toe komen en zeggen dat ze vinden dat de kinderen het zo goed doen in de kerk.

En deze week was het zo leuk om de kinderen hun eerste sinterklaascadeau'tjes in ontvangst te mogen zien nemen.

Daarom kan ik nu nog steeds zeggen dat ik "zelfs niet voor een vakantie" absoluut niet naar Nederland wil.
Ik geniet hier teveel, en moet er nu nog niet aan denken om de kinderen alleen te laten. Ik zou te ongerust zijn.

Ik geniet van ons fijne structuurtje hier.
Maandag gitaarles van Richard en therapiezwemmen met Opio en Jermamy, Dinsdag bijbelstudie en na het eten samen met de kinderen zingen onder begeleiding van Otim (guitar),
Woensdag naar Calvary chapel en bijpraten met vrienden, Donderdag een filmpje kijken met de kinderen, Vrijdag mijn vrije middag, wat lekker eten en zwemmen betekent,
Zaterdag de kinderen zwemles geven en naar de markt om snacks te kopen en Zondag met z'n allen naar de kerk en dan met z'n allen lunchen.

De eerste kerst met ons hele gezin staat voor de boeg. Woensdag gaan we de traditie van de kerstboom opzetten voor het eerst met ons gezin uitvoeren.
kerst is een tijd van familie en samenzijn. Ik heb ik Nederland veel achter moeten laten maar ik heb er ook zoveel voor terug gekregen.

Gister had ik het met een vriend over dankbaarheid. Waar ben ik dankbaar voor ondanks de vele hindernissen die we hier meemaken.

Ik ben dankbaar voor elk kind dat mij is gegeven om voor te zorgen. Ik hou stuk voor stuk van ze.

Verder voel ik me gezegend met alle vrienden en kennissen in Nederland en hier. Alle lieve reacties uit Nederland doen me goed. Ik ben al zo lang weg maar toch houden sommige mensen contact.

Alle lieve vrienden hier, die me steunen bij alles wat ik hier meemaak en die me overal bij helpen.

Ik voel me gezegend met alle sponsors die het mogelijk maken dat ik dit kan doen.

Ik voel me gezegend door de vele ervaringen die me sterker maken.

Ik voel me gezegend met dit mooie huis en het feit dat we genoeg eten hebben.

Ik voel me gezegend dat ik in een land woon waar het altijd lekker weer is.

Ik voel me gezegend met vrijwilligers die ons helpen in drukke tijden.

Ik voel me gezegend dat ik de afgelopen tijd mijn huis heb kunnen laten zien aan een goede vriendin en mijn neef, zodat wat achterban kan begrijpen hoe het hier is.

En als aller belangrijkste voel ik me gezegend met het feit dat God dit jaar in mijn leven is gekomen.


Waar voelen jullie je dankbaar voor? Waar is jullie geluk op gebaseerd? Voel je je minder gelukkig als de omstandigheden buitenaf minder goed zijn?Wat heb je nodig in je leven om gelukkig te zijn?

  • 08 December 2009 - 19:52

    Cora:

    Hi Suzan,

    Mooi om te lezen hoe goed jij het daar naar je zin hebt! De kinderen mogen blij zijn met zo'n lieve en positieve mama! :) Een mooie decembermaand samen gewenst!

    Liefs,
    Cora

  • 08 December 2009 - 21:52

    Wilma:

    Ontroerend mooi.....het spreekt van veel liefde.
    Geweldig

  • 09 December 2009 - 21:53

    Ilse:

    Suus:
    Ik vond het ook super om te ervaren hoe jij je leven nu in Uganda hebt opgebouwd. Ik vergeet nooit meer dat je me vertelde dat je zou gaan vertrekken naar Uganda... Met onder andere de woorden: 'voor jou hoef ik niet hier te blijven' en groot gelijk heb je! Wij redden ons allebei wel met ons eigen leventje! Maar dat wil niet zeggen dat we elkaar vergeten, juist niet! En juist doordat ik nu ook jouw leven in Uganda heb mogen ervaren is de afstand kleiner geworden en begrijp ik des te meer hoe jij je zo goed voelt met je kids en het leven in Uganda. Ik vertel met trots over mijn vriendin die in Uganda een weeshuis runt en dat zijn tenminste doet wat ze altijd al wilde doen! Ze heeft een droom waar gemaakt, dat kan niet iedereen zeggen!

    Keep up the good work, you can do it!!

    xxx

  • 07 Februari 2010 - 18:06

    Karolien,:

    Hallo Suzan,

    Je kend me niet maar ik vind het ook wel leuk een reactie op je site te plaatsen.
    Leuk je verhalen te lezen, ik heb ze allemaal gelezen en de foto's waren ook heel mooi.
    Met toeval kwam ik op je site, via de site van ons dochter.
    Ik heb ook gelezen dat je ziek geweest was, maar gelukkig gaat het weer goed met je. :)
    Ons dochter Jamaica zit namelijk ook in Oeganda, en is ook ziek geweest zij had tyfus, dus ik weet wel een beetje hoe het is om ziek te zijn ver van huis, ook voor het thuisfrond.
    Maar gelukkig is ze oook weer beter.
    Jamaica zit ook in Jinja daar was jij ook heb ik gelezen.
    Verder geniet nog van je verblijf in het mooie Afrika, wij zijn er ook geweest dus weet waar ik over praat.

    Groetjes uit Zeeuws vlaanderen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

suzan

Ik ga een jaar vrijwilligerswerk in Uganda doen. 2005 en 2006/07 Sep 2008 weer terug voor 2 maanden en in Juli 2009 ga ik naar oeganda Emigreren.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 85617

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: